Złote zasady stosowane w projektowaniu stron, biuletynów, wizytówek itp.
wrz 15, 2011 | Marketing internetowy

- Dobrze powtarzać w całym projekcie wizualne elementy, tj. kolor, rozmiar, pogrubiony tekst, czy kreska, specyficzny punktor itp. Elementy nawiązujące do siebie zgrupować koło siebie, pozwala to przekazać informacje i zaprowadzić ład.
- Unikać równych odstępów między elementami jeśli nie należą do siebie.
- W nielicznych przypadkach można zastosować wyrównanie do środka, jednak wymaga to dużej wiedzy w ty zakresie, dlatego polecam raczej wyrównywanie tekstu do prawego lub lewego brzegu, co nadaje lepszy wygląd i przejrzystość. Nie stosuj dwóch typów wyrównania na stronie.
- Przy projektowaniu stron www stosuj czcionki przyjazne przeglądarkom: Times New Roman, Arial, Helvetica, Verdana, Georgia. Natomiast w innych projektach unikaj raczej czcionki Time New Roman, Arial, Sand czy Helvetica, rozmiar 12 z podwójnymi odstępami.
- Unikaj zestawienia brązowego tekstu z czarnym nagłówkiem
- Nie bój się zostawiać wolnych przestrzeni, to dobre dla oczu – służy im jak odpoczynek
- Podając nr telefonu, e-mail, czy nazwę strony wystarczy od razu podać te dane bez używania zbędnych słów jak, np.
Zamiast napisu: nr telefonu: 111-111-111
Zastosować: 111-111-111 - W pierwszym akapicie nie ma potrzeby stosować wcięcia.
- Jeśli strona posiada zdjęcia wyrównajmy je do krawędzi albo do linii pisma.
- Na stronach www zbyt długie linie tekstu stanowią utrudnienie przy czytaniu
- Odpowiednio zastosowane na stronie kolor i kontrast przyciągają wzrok i zwiększają atrakcyjność strony. Ponadto kontrast posiada jeszcze jeden cel – działa jako organizacja informacji
- Umieszczenie elementu ilustracji delikatnie poza wyrównaniem sprawia wrażenie pomyłki, dlatego dobrze jest umieścić zdjęcie znacznie wystające spoza ram biuletynu. Akapity oddzielamy używając albo większych odstępów między nimi, albo używając wcięć w tekście. Nie stosuj obu technik na raz.
- W projektach internetowych nie każ przewijać strony w poziomie, używaj szerokości maksymalnie 800 pikseli
- Ciężką czcionkę dobrze zestawiać z ciężkimi dodatkami, np. grubym obramowaniem
- Nie umieszczaj tekstów ukośnie w narożnikach strony. Dodatkowo tekst ukośnie do dołu nadaje energię negatywną, do góry pozytywną
- Kolory monochromatyczne to wykorzystanie tylko jednej barwy wspieranej przez dowolną ilość odpowiednich odcieni. Gdyby połączyć wszystkie kolory otrzymamy biel, a gdy usuniemy je wszystkie zostanie barwa czarna.
- CMYK skrót od słów z angielskiego Cyjan, Magenta (kolor między różowym a czerwonym), Yellow, Key color czyli z reguły kolor czarny. CMYK wykorzystujemy do projektów drukowanych.
- RGB skrót od słów z angielskiego Red, Green, Blue. Ten model wykorzystywany jest w monitorach komputerów, telewizji, telefonie. Pliki w RGB zajmują mniej miejsca niż CMYK. Konwersja z modelu
- CMYK do RGB powoduje utratę części danych. Lepiej zatem oprawiać elementy graficzne w RGB a potem przekonwertować je do CMYK