1. Tekst linków oraz opcje w menu nie powinny być zbyt długi, bo utrudnia to szybkie zrozumienie (najlepiej 2-4 słów).
2. Unikaj „kliknij tutaj”
3. Linki tekstowe – stosuj:
– podkreślenie
– w kolorze niebieskim
– nie otwieraj linków w nowym okienku
– oznaczenie już klikniętych linków
– zamiast „znajdź” zastosuj słowo „szukaj” do wyszukiwarki
4. Menu rozwijane nie jest dobrym pomysłem, bo:
– nie można zobaczyć zawartości menu przed kliknięciem
– bywają trudne do przeglądania gdy mają kilka poziomów
Dużo lepsze jest akordeonowe menu.
-szybka metoda przeglądania
– od 2 do 10 pozycji na drugim poziomie
– do 2 poziomów
5. Stosuj ścieżkę okruszków
Pozwala na cofanie się w strukturze, na pokazanie aktualnej pozycji, najlepszy separator (>), używaj znaku „jesteś tutaj” aby użytkownik zrozumiał znaczenie ścieżki. Ale praktycznie nikt tego z usersów nie używa.
6. Strona 404
Budując serwis internetowy warto zadbać by strony błędów były tak samo dopracowane jak sama strona. Najczęściej wtedy użytkownik dostaje info, że strona jest błędna, a to nie pomaga usersom. Nie ma sugestii co do następnych kroków. Duże firmy na takiej stronie najczęściej zamieszczają coś ważnego i nie tracą klienta. Np. Microfoft.com podaje wtedy obszerne wytłumaczenie sytuacji i info:
Niestety, nie można znaleźć żadnych stron zawierających termin scad72evaxv.
7. Guru od usability Nielsen podaje, iż 30% wejść klientów na stronę powoduje użycie
8. Lepiej robić dłuższe strony z suwakiem niż podstrony, bo trudniej się przeklikuje niż przewija.
9. Przy tworzeniu formularzy:
– oznacz, które pola są niezbędne do wypełnienia dla klienta
– podaj ile znaków można jeszcze wpisać
– zrezygnuj z buttona Wyczyść
10. Wyszukiwarka serwisu powinna znaleźć się po prawej stronie
11. Pisząc teksty stosuj się do metody: 50% tekstu mniej niż na papierze. Stosuj zasadę odwróconej piramidy, od ogółu do szczegółu. Weź pod uwagę SEO-optymalizację dla wyszukiwarek, nasycenie słowami kluczowymi, spójność tytułu, metatagów i treści.