Struktura konta w systemie Google Analytics jest zorganizowana następująco:
Konto – najwyższy poziom organizacji. Jedno konto może mieć wiele usług.
Usługa – jedna, konkretna witryna, która jest śledzona. Usługa może mieć wiele profili.
Profil – zdefiniowany widok danych. Przykładowo, jeden profil może być ogólny ze wszystkimi danymi, a drugi tylko z wejściami poprzez system Adwords.
Użytkownik – osoba mająca dostęp do danych konkretnej witryny. Użytkownik jest identyfikowany jako administrator lub zwykły użytkownik. Administrator ma pełny dostęp do wszystkich danych witryny (w tym do wszystkich profili), a zwykły użytkownik ma dostęp do odczytu tylko profili określonych dla danego użytkownika.
Strony docelowe – strony od których user zaczyna przeglądać witrynę. Nie zawsze rozpoczęcie odwiedziny strony zaczyna się od strony głównej.
Strona wyjścia – ostatnie strony oglądane
współczynnik odrzuceń – ilu userów opuściło podstronę, na którą weszło. Można tu zaliczyć: wpisanie nowego url lub kliknięcie url do innej podstrony/strony zamknięcie przeglądarki