Marketing internetowy w szczególności marketing w wyszukiwarkach to najszybciej rozwijające się medium zarówno pod względem dostępnych informacji ale też nakładów na reklamę.W jaki sposób SEM może okazać się lekiem na kryzys?
Marketing w wyszukiwarkach, czyli SEM (Search Engine Marketing) to najszybciej rozwijające się medium, najszybciej rozwijająca się reklama internetowa. Dzieli się na 2 kategorie:
1. SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, w Polsce często nazywana „pozycjonowaniem”. Pozycjonowanie to nowoczesny marketing internetowy i zapewnienie stronie czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania.
2. PPC (Pay Per Click), czyli linki płatne, polega na otworzeniu kampanii reklamowej. W przeciwieństwie do SEO na wyniki nie trzeba czekać długo, w każdej chwili można wstrzymać kampanię. Jest to narzędzie bardzo elastyczne, za które zleceniodawca nie ponosi opłat dopóki klient w to nie kliknie.
Główny cel SEM to zwiększenie ruchu na stronie i pozyskanie klienta. Będąc wysoko w wynikach wyszukiwania jesteśmy postrzegani jako lider, zwiększa się rozpoznawalność marki, a tym same większe szanse na zwiększenie ilości nowych klientów.
W Internecie na bierząco można kontrolować budżet marketingowy, monitorować koszty reklamy. Reklama w internecie jest bardziej precyzyjna i dociera do konkretnej grupy klientów. A co najważniejsze – jest to inwestycja, która zwraca się szybciej niż tradycyjne formy reklamy.