Różnica polega na tym, że reklamy kontekstowe nie pojawiają się na stronach z wynikami wyszukiwania tylko w niezależnych witrynach.
Jest to spora różnica ponieważ osoba wpisując pytanie do wyszukiwarki ma określone potrzeby i liczy że wyniki organiczne i sponsorowane je rozwiążą.
Internauci klikający w reklamy kontekstowe są mniej skłonni do zakupu danego produktu czy usługi niż użytkownicy wyszukiwarek. Obniża to współczynnik konwersji.
W przypadku tworzenia reklamy kontekstowej warto jest tworzyć osobne kampanie do tego celu. Dlaczego?
Reklamy w sieci partnerskiej nie są wyświetlane na podstawie pojedynczych słów kluczowych ale dla robotów z danej grupy reklam. Łatwiej również generować raporty osobno z kampanii w wyszukiwarkach i z kampanii kontekstowych.
Reklama kontektowa oraz reklama w wyszukiwarkach mają wspólne cechy – reklamodawcy licytują słowa i płacą za kliknięcie lub wyświetlenie. Reklama kontekstowa dopasuje się także na podstawie tematyki materiałów na stronie.