Rich Snippets to tzw. info dodatkowe, które jako tekst lub grafika pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Aby dać szansę swojej stronie na pokazanie rich snippetów na swojej stronie trzeba oznaczyć treści, które mają być rich snippetsami.
Wybierz jedną z trzech technik:
1. mikroformaty,
2. RDF,
3. mikrodane.
Po wybraniu danego standardu możesz zgłosić to do google. Badania eyetrackingowe mówią, że strony z z Rich Snippets, mocno przyciągają wzrok użytkowników w wynikach wyszukiwania.
Jeśli chcesz, aby opisy Rich Smippets pojawiały się w wynikach wyszukiwania możesz skorzystać z formularza:
Możesz też sprawdzić poprawność zaimplementowania zmian http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets
Jeśli się uda i pojawisz się w wynikach wyszukiwania z Rich Snippets-ami zwiększysy widoczność swojego wpisu, a tym samym ilość kliknięć (większy CTR, mniej odrzuceń). Zwiększa to zainteresowanie ze strony użytkowników nawet jeśli jesteđ na niższej pozycji. Przez co zwiększa się CTR a zmniejsza bounce rate.