Zaznacz stronę
bład.filtrWybierając firmę pozycjonującą często klienci mają obawy, że działania zmierzające do wypozycjonowania strony mogą prowadzić do uzyskania bana – tzw. kary nakładanej na strony przez google w przypadku największych wykroczeń właściciela strony.
Nadanie bana prowadzi do wyrzucenia z indeksu strony i jej podstron, tzn. usunięcie z bazy danych wyszukiwarki.

Najczęściej bana otrzymuje się gdy:

1. Przesadzamy z ilością linków dodawanych do katalogów.

2. Mamy zduplikowaną treść – np. robimy kopie katalogów qlweb czy np. wikipedii lub innych stron z dużą zawartością unikalnych treści. Dzięki takim skryptom mamy w indeksie wyszukiwarki bardzo dużo podstron, które są tworzone dla uzyskania punktów w systemie wymiany linków.

3. Tzw. cloacking – pokazywanie innej strony użytkownikom, a innej robotom.

4. Przeoptymalizowanie serwisu, czyli zbyt duża ilość słów kluczowych na stronie, zbyt często powtarzane w jednym miejscu.

5. Duży spadek linków prowadzących do strony. W systemie wymiany linków można usunąć szybko dużą ilość linków. Często tak postępują osoby, które dostały filtr (inny rodzaj kara nakładany przez google). Usuwają linki bo myślą, że przesadziły z ilością linków. Takie działanie może prowadzić do bana.Stronę z nałożonym filtrem najlepiej dalej pozycjonować bez usuwania tych linków.

6. Przekierowanie na inną stronę w szczególności przekierowania czasowe 302. Jeśli strona była w indeksie google (sprawdzić to można wpisując „site:nazwa-domeny.pl) a jej podstron nie ma w bazie danych wyszukiwarki, oznacza to że mamy bana.

Możemy również sprawdzić czy mamy bana przy pomocy narzędzia www.selfseo.com/google_ban_tool.php.
Jeśli już nasza strona ma bana w pierwszej kolejności należy usunąć wszystko co mogło zaszkodzić wyszukiwarce.
Drugi krok to napisanie do Google prośby o przywrócenie do indeksu. W tym celu korzystamy z formularza dostępnego w usłudze Google for Webmasters: www.google.com/webmasters/tools/reinclusion?hl=en .

Skąd wiadomo, że mamy filtr nałożony?

Filtr może być gdy:

– wszystkie linki będą miały takie same IP co strona pozycjonowana

– linki i strona pozycjonowana różne IP ale linki wspomagające te same IP

Filtr może być nałożony na dane hasło, niekoniecznie wszystkie jakie pozycjonujemy. Zbyt duża liczba linków prowadzących do naszej strony z tym samym anchor text i pozycjonowanie na dany anchor może powodować obniżenie strony w pozycji.

Jednym ze sposobów jest wpisanie do przeglądarki Google allinanchor:xxx (xxx – to pozycjonowana fraza) w innej zakładce wpisujemy tylko xxx i porównujemy oba wyniki. Rzeczywiste wyniki. to xxx, jeśli nie ma w nich jakieś strony, która pojawiła sie w allinanchor to znaczy ta strona otrzymała filtr.

Wpisując słowo w google:

pozycjonowanie

mamy ponad 4 miliony wyszukań, te strony maja gdzieś użyte to hasło. Następnie z parametrem allinanchor: pozycjonowanie mamy dużo mniej wyszukań i widzimy, że tyle jest faktycznie stron linkowanych z tym hasłem.

Czyli nasza konkurencja jeśli chodzi o pozycjonowanie na frazę pozycjonowanie jest dużo mniejsza.