Pozycja strony w Google zależy od:
– ilości stron do nas linkujących, im więcej stron do nas linkuje tym bardziej jesteśmy cenieni przez internautów
– kto do nas linkuje (czy ta strona jest wysoko w rankingu)
– popularność strony – ilu internautów na nią wchodzi
– budowa i treść strony. Treść powinna być dostosowana do zapotrzebowania klientów.
Link Popularity zależy głównie od ilości i jakości linków do naszej strony. Wskazuje ile odnośników prowadzi do konkretnej strony naszego serwisu. Uwzględnia też jakość tych stron, dzięki czemu bardziej wartościowe linki zapewniają nam lepsze pozycję w wynikach wyszukiwania.
Drugi bardzo istotny aspekt to zawartość strony, czyli teksty związane z działalnością firmy (ang. site content) Unikalne, ciekawe teksty przyciągają na stronę Userów. W ten sposób linki do naszej strony również mogą zostać użyte przez innych internautów. Co zwiększa wartość naszej strony.
Funkcja trackback/Funkcja pingback