Newsletter (elektroniczny biuletyn) – rodzaj reklamy przesyłany klientom za pomocą poczty e-mail. Ten sposób przekazu jest dokonywany na życzenie klienta, który zażyczył sobie i dokonuje subskrypcji newsletterów.
Inaczej mówiąc zdecydował się na cykliczne otrzymywanie info z danej dziedziny, więc reklama w nim zamieszczona ma większą szansę być zauważona.
Jest bardziej skuteczna niż reklama e-mailowa wysyłana pocztą do wszystkich osób również tych niezainteresowanych otrzymaniem takiej wiadomości w tym reklamy.
Newsletter kierowany jest do znacznie mniejszej grupy osób ale większe prawdopodobieństwo, że odbiorca zauważy taką reklamę. Dodatkowa korzyść z newsletterów to podtrzymywanie kontaktu z klientem, poprzez cykliczne przysyłanie e-maili.
Tworząc newsletter dobrze zwrócić uwagę, m.in. na następujące aspekty:
– najcenniejszy w newsletterze jest początek i koniec , ważne też jest logo umieszczone w newsletterze powinno być w lewym górnym rogu strony
– słowo kluczowe umieszczaj w pierwszym zdaniu. Zainteresuj czytelników liczbą, stosuj duże i wyraźne czcionki
– zastosuj zdjęcie twarzy, najlepiej patrzącej wprost na nas, tak aby przykuć uwagę użytkowników
– przycisk wzywający do akcji musi być duży – np. weź udział
Kanały RSS (ang. Really Simple Sindication) – szybka forma informowania czytelników o nowościach pojawiających się na stronie www. Wiadomość trafia do klienta zaraz po publikacji na stronie, służy do tego specjalny czytnik RSS. W ten sposób można zaprenumerować nieskończenie wiele serwisów i pobierać tylko te informacje, które Cię interesują.
Jak korzystać z RSS? Trzeba zainstalować tzw. czytnik RSS, np. FeedReader lub czytnik online Google Reader. W programie podajemy adresy, z których mają być pobierane wiadomości.