Modele rozliczania kampanii reklamowych w systemie internetu:
CPV (Cost Per Visitor) – rozliczanie odbywa się za kliknięcie unikalnego użytkownika.
Flat fee – rozliczanie według czasu wyświetlania reklamy w danej lokalizacji.
CPM (Cost Per Mille) – rozliczanie na podstawie emisji reklamy, za wielokrotność 1000 wyświetleń.
CPC (Cost Per Click) – najczęściej stosowana forma rozliczeń, płaci się za efekt, czyli za kliknięcie.
CPA (Cost Per Action, Cost Per Acqusition) – oprócz kliknięcia liczy się też określona wykonana akcja do której zaliczamy podmodele rozliczania:
CPO (Cost Per Order) – opłata za zamówienie, czyli po kliknięciu następuje złożenie zamówienia na docelowej stronie, wtedy właśnie pobierana jest opłata
CPL (Cost Per Lead) – rozliczenie za leada, którym może być np. wypełnienie formularza by można było skontaktować się z handlowcem który zaoferuje sprzedaż danego produktu czy usługi.