Zaznacz stronę

typografiaTypografia jest potężnym narzędziem komunikacyjnym, wybierając odpowiedni krój i rozmiar czcionki, projektant nadaje tekstowi odpowiedni nastrój, ton, wywołuje w czytelniku konkretne, pożądane emocje.

Fonty bezszeryfowe (sans serif) nie mają ozdobników i dlatego dobrze sprawdzają się w nagłówkach, tytułach

Fonty szeryfowe (serif) mają małe ozdobniki na ogonkach itp. Ale są bardziej czytelne w dłuższych tekstach.

Używaj maksymalnie 2-3 czcionki w jednym tekście.

Pisząc teksty copywriterskie należy stosować technikę odwróconej piramidy, czyli zaczynać artykuł od najważniejszych informacji, a później przejść do szczegółów. Klienci czytają głównie tytuły oraz leady (wprowadzenia), rzadko kto czyta cały tekst, dlatego aby przykuć uwagę czytelnika najciekawsze rzeczy należy zamieścić na początku. Analogicznie do czytających, którzy widzą najpierw tytuł, a później wprowadzenie, tak roboty wpierw widzą szukają title a później description.