Blogi coraz częściej odgrywają ważną rolę w promocji firmy, produktu. Są dobrym sposobem promocji firmy, siebie w internecie ponieważ w swoim przekazie nie są inwazyjne, wręcz przyjazne.
Klienci czytają je głównie ze względu na:
– nieznany obiekt
– wartościowe treści, zdjęcia, filmiki a nawet samą reklamę
– dobre blogi przyciągają uwagę pozostawiając ślad w postaci komentarzy
– wyrażanie swoich opinii, spostrzeżeń
– intuicyjną (prostą) nawigację, menu po prawej stronie (z badań wynika że zwiększa to czas na stronie nawet o 4s), wyeksponowanie w widocznym miejscu linku do RSS-ów
– informacje o firmie ich produktach
– warto też zwracać uwagę czytelnikom na treści, które chcemy aby były zauważone
– podlinkować warto swojego bloga, dodać do katalogów, precli, do AdTaily
W ostatnim czasie królują miniblogi, mokroblogi (Twitter, Blip) składające się z 1,2 zdań. Dobrym rozwiązaniem jest wstawienie takiego mikrobloga w bocznej kolumnie naszego tradycyjnego bloga.
Funkcja trackback/Funkcja pingback