Zaznacz stronę

internet-marketingW środowisku internetowym zaufanie do marki odgrywa niezwykle ważną role. W realu konsumenci mają możliwość „zobaczyć-poczuć” markę poprzez zakupy w sklepach. Łatwiej też w ten sposób zyskać zaufanie.

Z kolei transakcje internetowe zachodzą wirtualnie i trudniej jest wyrobić i zapracować na dobrą i wiarygodną markę. Przede wszystkim nie ma możliwości, aby dokładnie sprawdzić produkt przed zakupem – zobaczyć, powąchać, poczuć.

Nie zawsze jest też możliwość spotkać się z klientem co przekłada się na trudności w budowaniu bliskich relacji. Dlatego, aby zdobyć zaufanie klienta trzeba być z nim w kontakcie i budować zaufanie poprzez blogi, fora, grupy dyskusyjne.

Główną zaletą projektów e-PR są niskie koszty, budowa nowego sposobu komunikacji z klientami i przyspieszenie komunikacji. Oczekiwania konsumentów ewoluują. Dzisiaj klienci chcą mieć wpływ na kształtowanie się produktu, potrzebują też partnerskiego traktowania. Wymusza to na przedsiębiorstwach zmianę podejścia do komunikacji z rynkiem.

Dzisiaj w pierwszej kolejności informacji o produktach, usługach poszukuje się online. Dlatego należy robić pozytywny PR w internecie, być stale obecnym w sieci i rozmawiać z klientem, doradzać i promować swój biznes, np. stosując bardzo skuteczny sposób promocji pozycjonowanie stron.

Ten sposób nie należy do tanich ze względu na duży wkład pracy własnej, dosyć innowacyjny sposób promocji w internecie, itp. – więcej informacji o zaletach pozycjonowania stron znajdziesz w artykule Promocja stron w wyszukiwarkach .