W marketingu internetowym bardziej niszowe słowo kluczowe oznacza, tym większy może być jego
współczynnik konwersji, czyli możliwość, że osoba wchodząca jest klientem.
Przykład: Dla danego sklepu internetowego istnieje 10 najpopularniejszych fraz kluczowych, które
generują bardzo duży ruch oraz 1 000 innych fraz kluczowych, które w sumie dają taki sam ruch jak
100 najpopularniejszych. Jednak, czym bardziej niszowe słowo, tym większy jest jego współczynnik konwersji.
W efekcie okazuje się, że 1 000 niszowych fraz kluczowych dla opisywanego sklepu daje większe przychody
(większą liczbę konwersji) niż te najpopularniejsze, a do tego ich promocja jest znacznie tańsza. Stąd słowa niszowe określane jako long tail są zaprzeczeniem metody Pareto, zwanej metodą 80/20.
Ps tak dla przypomnienia Metoda Pareto mówi, że 20% usług w Twojej firmie generuje 80% przychodu.