Landing Page czyli strona docelowa, na którą trafia użytkownik po kliknięciu np. w linki organiczne/sponsorowane pojawiające się po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarce.
Dzięki Landing Page otrzymujemy informację skąd pochodzą nasi klienci, jak trafili na stronę, mamy dokładną ścieżkę ich poruszania się.
Dlatego na tzw. „stronie lądowania” (Landing Page) powinna być precyzyjna odpowiedź na zapytanie klienta. Może to zdecydować o jego kolejnym kroku, a mianowicie dokonaniu zakupu produktu lub usługi.
Zastosowanie Landing Page do celów pozycjonowania to idealny sposób do zwiększenia ruchu na stronie i konwersji.
Należy zoptymalizować Landing Page pod kątek słów kluczowych, co wpłynie na dotarcie do większej ilości zainteresowanych klientów i zatrzymanie go na stronie jak najdłużej, np. aby wypełnił formularz kontaktowy.Należy informować użytkownika ile czasu zajmie wykonanie danego działania, w które ma się zaangażować.