Główny cel pozycjonowania stron to przyciągnięcie na naszą stronę klientów, którzy poszukują w Internecie konkretnych odpowiedzi – są zainteresowani danym produktem lub usługą.
Kolejny bardzo istotny krok to zainteresowanie klienta na tyle, aby pozostał na stronie jak najdłużej.
Należy badać współczynnik odrzuceń aby był jak najniższy.
Aby strona przykuwała uwagę użytkowników przede wszystkim należy w niej zastosować:
1. Unikalną treść, powiązaną z działalnością firmy i z poszukiwaną informacją przez klienta, np. kierowanie od razu na daną podstronę dotyczącą tego zagadnienia, o które pytał klient w wyszukiwarce.
2. Przejrzystą witrynę, czyli czytelną, estetyczną, bez konieczności rejestracji w celu jej obejrzenia.
3. Łatwą nawigację – szybko ładująca się strona, intuicyjna i szybka realizacja szukanego rozwiązania.
Warto wdrożyć powyższe wskazówki na stronę www, aby wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania przełożyły się na wysoką sprzedaż internetową