Google coraz bardziej zaczęło wspomagać rozwój firm lokalnych. Przykładem jest pojawienie się firmy w Google Mapach. Możemy pojawić się w Google Maps na 2 sposoby:
– zaindeksować poprzez roboty wyszukiwarek
– zarejestrować się w poprzez dodanie do Mapek Google’a https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=lbc&hl=pl
Dodając stronę do google maps zwróć uwagę na:
– słowa kluczowe – muszą zostać zastosowane te, na które chcesz się znaleźć w wynikach
– dodatkowo dużą rolę odgrywa podanie adresu i nr telefonu
– dodaj do wizytówki adres strony, listę usług firmy, wskazówki jak dojechać do firmy, zdjęcia, filmy itp.
– dodając firmę do Panoramy firm, google można ją zarejestrować i wpisując jakąś frazę z użyciem nazwy miasta pojawią się firmy mieszczące się w tym miejscu
Mapy stron idealnie sprawdzają się na nowych stronach, zwłaszcza dużych. Dzięki takiej mapie robot potrafi przedostać się głębiej i przeskanować wszystkie dostępne strony.
W Google Maps trudno jest pozycjonować więcej niż 4 frazy. Zazwyczaj mamy szansę zaistnieć w Google Maps na jedną lub dwie główne, wybrane frazy. Najważniejsze to pozycjonować klasycznie lub przez Adwords, to również wpływa na pozycje w Mapkach.