Copywriting to teksty umieszczane na stronach internetowych, ulotkach, scenariuszach spotów radiowych, telewizyjnych. Dzisiaj to również tworzenie artykułów tematycznych a także pozycjonujących. Teksty muszą być intrygujące, przyciągające uwagę czytelnika. Ponieważ o wyborze danej strony decydują sekundy warto:
zastosować się do kilku wskazówek:
– stosuj osymorony (dwa przeciwstawne słowa), np.
Koszmarnie dobre pozycjonowanie
Oferujemy skandalicznie konkurencyjne ceny
Ten sam tekst bez osymoronów wyglądałby tak:
Dobre i skuteczne pozycjonowanie
Oferujemy konkurencyjne ceny
– pisz o korzyściach Twoich produktów (nie cechach), dlaczego są lepsze od konkurencji
– pisz treściwie
– przekaz w maksymalnie 8 słowach.
Ale przede wszystkim Copywriter powinien znać potrzeby konsumentów, sztukę perswazji, być kreatywnym i oryginalnym, a jego teksty wzbudzać zaufanie i ciekawość.